Рецепт здорової ферми. Як працює «АБМ-Трейд» - ABM
Назад

Рецепт здорової ферми. Як працює «АБМ-Трейд»

Чи завжди торговець стає виробником? Ні. Проте, «АБМ-Трейд» пішла саме таким шляхом: набувши досвіду в торгівлі, освоїла випуск кормових добавок і дезінфікуючих засобів. Продукція компанії добре відома серед українських тваринників. Але виробник не зупиняється на досягнутому: будує завод, щоб збільшити потужності з випуску кормів в 5 разів; виходить у птахівничий сегмент; відкриває нову лабораторію; освоює експортні поставки. Знайомтеся — «АБМ-Трейд».

Перші кроки і становлення

Історія волинської компанії «АБМ-Трейд» почалася у 2002 р. Тоді невелика фірма була однією з кількох дилерів польського виробника кормових добавок в Україні.

«Ми пройшли сувору школу: робота з дуже низькими торговими націнками, конкуренція з контрабандою (яка була на 10% дешевша, ніж наша продукція) і т.і. Але, завдяки такому досвіду, загартувалися і вижили». – Роман Огроднічий, засновник і керівник «АБМ-Трейд».

Компанія реалізувала кормові добавки. І якось знайомі імпортери сухих дезінфікуючих засобів для ферм запропонували їй організувати виробництво цих продуктів. Роман Огроднічий з ентузіазмом взявся за справу, тому що мріяв освоїти власне виробництво, і за півроку відкрив цех. Невдовзі компанія, що замовляла деззасоби, розпалася, але «АБМ-Трейд» залишилася з обладнанням і досвідом виготовлення продукції.

Допитливі та амбітні співробітники компанії, вивчивши ринок дезінфікуючих засобів, вирішили зробити свій продукт. На експерименти з рецептурою, консультації з фахівцями пішло півроку. Але зусилля були варті того. Тому що компанія створила нині широко відомий на українському ринку Індез — засіб, що має пролонговану дію і може використовуватися в присутності тварин.

Польська компанія, чиї кормові добавки продавала «АБМ-Трейд», згодом відмовилася від дистрибуції. А волинські підприємці вирішили самостійно виробляти білкові концентрати для тварин. Так компанія стала і виробником, і продавцем продуктів для тварин.

«Рано чи пізно, ми все одно відкрили б власне виробництво. До того йшло. Тому що потреби господарств потрібно швидко задовольняти. А з імпортними продуктами багато часу витрачалося на реєстрацію. Крім того, деякі вироблені в Україні продукти в 3-4 рази дешевші імпортних з ідентичним складом і дією». – Роман Огроднічий, засновник і керівник «АБМ-Трейд».

Роман Огроднічий

З того часу компанія крок за кроком нарощувала виробничі потужності, формувалася команда. До речі, сьогодні в компанії працює 60 людей.

Повний раціон

Виробник ріс поступово, але кожного року випускав по декілька нових продуктів, патентуючи свої розробки. В роботі завжди відштовхувався від потреб фермерів.

«Ми просто питали у господарів, які проблеми на фермі, і думали, як можемо їх вирішити. Наприклад, 10 років тому вивели на ринок електроліт Пектосіл. І так з більшістю продуктів нашого асортименту». – Роман Огроднічий, засновник і керівник «АБМ-Трейд».

Ветлікар, експерт-технолог «АБМ-Трейд» Олег Сковронський розповів, що у тваринництво (зокрема до напрямку відгодівлі свиней) іноді приходять люди, які не пов’язані із сільським господарством. Тому доводиться багато пояснювати, консультувати, як взагалі вести цю справу. Але, загалом, такі спеціалісти, як Олег, допомагають господарствам налагодити технологічні процеси, сформувати групи тварин по продуктивності, підібрати для них оптимальний раціон.

«Зрозуміло, що в різних господарствах працюють різні технології. Але багато залежить від людей, від того, наскільки вони віддаються своїй роботі, горять нею, використовують новітні знання і підходи в тваринництві». – Олег Сковронський, ветлікар, експерт-технолог «АБМ-Трейд».

За його словами, сьогодні вистоюють і виграють на ринку ті ферми, що не нехтували засобами безпеки, розвивали знання у тваринництві і формували професійний підхід до справи.

Завдяки співпраці з господарствами компанія виводила на ринок необхідні продукти і завойовувала довіру споживачів. Спираючись на потреби фермерів, «АБМ-Трейд» завжди вела свою роботу з науковим підґрунтям: плідно співпрацював з Державним науково-дослідним контрольним інститутом ветеринарних препаратів та кормових добавок, з українськими і іноземними технічними спеціалістами по годівлі тварин, з лабораторіями, зокрема, закордонними.

Сьогодні вистоюють і виграють на ринку ті ферми, що не нехтували засобами безпеки, розвивали знання у тваринництві і формували професійний підхід до справи.

Після того, як компанія освоїла виробництво кормових добавок, почала розвивати напрям спеціальних продуктів для тварин.

«В ті роки на ринку майже не було спеціальних продуктів (гепатопротекторів, рослинних екстрактів, засобів для догляду за ратицями і т.і.) для тварин, тому ми ввійшли в ту нішу». – Олег Сковронський, ветлікар, експерт-технолог «АБМ-Трейд».

Олег Сковронський

Так сьогодні у портфелі компанії продукти для годівлі тварин (готові корми, премікси, білкові концентрати), спеціальні продукти і дезінфікуючі засоби — всього більше 100 найменувань. У загальній структурі реалізації товари для годівлі і спеціальні продукти займають до 90% (у грошовому виразі) і решта — дезінфікуючі і засоби для ратиць. Приблизно 20% від загальної кількості продуктів, що виробляє компанія, вона виготовляє під конкретні замовлення господарств.

Як і іншим виробникам, компанії довелося пристосовуватися до ринкових змін.

«Через зростання цін на зернові ми, зрозуміло, переглянули рецептури кормів, частково змінили інгредієнти. Тому в цілому не відчули значного зниження попиту на свою продукцію». – Олексій Держговський, фахівець з технології годівлі і утримання сільгосптварин компанії «АБМ-Трейд».

У зв’язку з поширенням в Україні африканської чуми свиней, фермери більше купують дезінфікуючих засобів. За словами Олега Сковронського, господарства, що професійно займаються свинарством, як раніше, так і тепер слідкують за безпекою виробництва. Наслідки від АЧС відчулися у тому, що деякі господарства закрилися, а деякі зменшили поголів’я свиней.

Наслідки від АЧС відчулися у тому, що деякі господарства закрилися, а деякі зменшили поголів’я свиней.

Крім того, через високі ціни на зернові і низькі ціни реалізації свиней деякі ферми (до 20% від загальної кількості), що займаються відгодівлею, в цьому році не працювали по 3-4 місяці.

Склалося так, що спочатку компанія сконцентрувалася на виробництві і реалізації препаратів для свиней і великої рогатої худоби. Але з травня 2021 р. почала розвивати напрямок продуктів для птиці. Тільки-но компанія вийшла в цей сегмент, як відразу отримали позитивний результат.

«Раніше в нас не вистачало фахівців з птахівництва. Тепер в команді є такі спеціалісти, маємо хорошу консультативну підтримку і амбітні цілі в цьому напрямку». – Роман Огроднічий, засновник і керівник «АБМ-Трейд»

За його словами, можливо, й добре, що компанія тільки тепер увійшла у найбільший сегмент споживання кормових добавок. Тому що до цього часу «АБМ-Трейд» здобула вже солідний досвід з виробництва і реалізації спеціальних продуктів, кормів для ВРХ та свиней. Також налагодила професійну виробничу базу, яка дозволяє з легкістю опановувати нову нішу.

«Зрозуміло, що ми вийшли на сформований і досить конкурентний ринок. Але ми вийшли підготовлені. Маємо професійну команду і зважений портфель продуктів. Тому плануємо стати одними з лідерів галузі». – Роман Огроднічий, засновник і керівник «АБМ-Трейд»

Читати далі на Latifundist.com

Автор: Алла Силивончик, Latifundist.com